Количка

0 артикула

Вижте всички статии

Как беше създадена тениската

%%HTML_BLOGARTICLETITLE%%

Тениската - любимо спасение в критични модни ситуации. Лесна е за пране, лесна е за носене, не се подчинява подчинява на норми, свързани с възрастта, пола или социалния статус. Може да се комбинира и с дънки, и с панталон или пола, със сако, с дънково яке, с кецове и токчета...

 

Тази простичка дреха е на повече от 100 години и с право си е спечелила статуса на задължителен елемент в гардероба от мига, в който човек излезе от ританките и бодитата. Нещо повече, през годините тя се трансформира от много повече от просто дреха. Тениската е емблема. На нея живеят послания от всякакъв тип, персонажи от света на изкуството, марки, политически и социални възгледи. Тя се е превърнала в средство да се заявиш, без да кажеш и дума.  

 

Скромното начало на памучната тениска

 

То е точно датирано - 1913 г. По това време американската армия пуска памучните тениски в обращение сред военнослужещите като елемент от тяхното бельо. Причината за това е, че са леки и в същото време позволяват на кожата да диша. Наричат ги T-shirts, защото разгънати приличат на буквата Т.

 

Думата “тениска” влиза в масова употреба сред мъжете през 20-те години. По същото време тя е включена в речника “Мериам-Уебстър”, но самата дреха все още остава затворена в рамките на армейското общество. Едва през 40-те тениски започват да носят и цивилните американци.

 

Дебютът на памучната тениска в киното е през 1951 г. във филма “Трамвай “Желание” на гърба на младия Марлон Брандо. Кадърът с бялата тениска, запалената цигара и премрежения поглед и до днес не оставя безразлични женските сърца.

 

Тази изключително удобна дреха обаче остава табу в дамския гардероб чак до Втората световна война. В тежките военни години жените се нагърбват и с ролите, които допреди са изпълнявали мъжете. Така от чисто практични съображения ясно дефинираното разграничение между половете по отношение на облеклото се размива. Модни каталози от средата на 40-те години представят дамски модели тениски, а за по-широкото им популяризиране допринася актрисата Катрин Хепбърн.

 

От бельо до средство за социална комуникация

 

През 50-те години базираната в Маями компания Tropic Togs откупува правата да отпечатва персонажи на Disney върху тениски. Това на практика е първият бизнес с реклама върху тениски, който полага основите на цяла една индустрия. След него идват логата на различни марки и слоганите… От емблематичното “Just Do It” на Nike до Hello Kitty - много бизнеси се радват на добра печалба от тази на практика изключително евтина и в същото време масова реклама. И продават не само продукта сам по себе си, но чрез него генерират още по-голяма разпознаваемост на марката.

 

През 60-те години музикалните групи бързо възприемат този рекламен ход, благодарение на който индустрията открива нов начин за печелене на пари. Тениската се превръща в средство да заявиш музикалните си предпочитания, а по-сетне и политическите си убеждения и възгледи за живота като цяло. Тя, разбира се, освен всичко друго, битува и като абсолютен кич. Само се сетете за тениските с отпечатани върху тях кадри на туристически обекти, с които заявявате: “Бил съм там”. Носите ги “там”, а след това ги ползвате за пижама.  

 

Мамо, искам тениска с обръщащи пайети, еднорози и ментова трева

 

Да, модата с тениските не подминава и детския гардероб. Героите от филми и сериали са познати до баналност. По-актуални днес са надписите или картинките от обръщащи пайети, по които си падат дори момчетата. Нестандартните цветни комбинации също се ценят.

 

Всъщност, детските желания са доста по-трудни за удовлетворяване, защото са непредсказуеми. Те не се подчиняват на ясно оформен собствен стил, възгледи за живота, естетични възприятия. Често желанията са абстрактни до невъзможност и до умопомрачение на родителите, които се чудят как и откъде да се сдобият с нещо, което детето е произвело с въображението си.

 

Ние от Pink and Blue категорично можем да отговорим на тях с тениските на италианската марка Benetton. От изчистени едноцветни модели в наситени тонове, така характерни за Benetton, през надписи и цифри, до любимите еднорози, пайети и героите на Disney.

 

Само сега можете да зарадвате детето си и да ги купите с 35% намаление.

Остави мнение/коментар

Код за сигурност
    Все още няма коментари

Нови продукти